Deel deze website: Vragen? Bel (078) 673 76 50
Particulier Zakelijk

Hypotheekadvies

Onze naam zegt het al: bij De Man Advies geven wij advies. Zeker voor hypotheken is het van belang dat u een product kiest dat bij u past. Het gaat om een grote verplichting voor een lange periode. De hoeveelheid aan verschillende producten en aanbieders maakt het  alleen niet gemakkelijk om een passende keuze te maken. Wij als onafhankelijk tussenpersoon helpen u hier graag bij!

Wat kan De Man Advies als tussenpersoon voor u betekenen?

Een tussenpersoon geeft u advies en bemiddelt met grote aantallen hypotheekaanbieders. Wij zijn aangesloten bij Huis&Hypotheek en hebben daarom toegang tot de volledige markt van aanbieders.
Wij maken het afsluiten van een hypotheek begrijpelijk en adviseren u een product dat past bij uw persoonlijke situatie. Wij nemen dan ook uitgebreid de tijd om uw wensen en doelen te leren kennen en u zo verder te helpen.

Wat kunt u van ons verwachten?

U kunt in ieder geval een betrokken hypotheekadviseur verwachten. Wij voorzien u van een deskundig en onafhankelijk advies. Wij gaan op zoek naar de beste rente, maar houden ook de voorwaarden scherp in de gaten.

Daarbij regelen we naast het ondertekenen van uw hypotheekofferte alle bijkomende zaken, waaronder o.a.

  • het taxatierapport
  • de communicatie met de bank/maatschappij
  • het sturen van stukken naar de notaris
  • de voorbereidingen op het passeren, waarbij wij van tevoren de notarisafrekening en de akte goed controleren zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
     

Daarna blijven wij uw dossier volgen of het product en de rente nog steeds bij u passen. Verandert er iets in de markt wat voor u van belang is, dan nemen wij direct contact met u op.

Hieronder vindt u een opsomming van de onderdelen waar het advies uit bestaat en wat wij hierbij voor u kunnen betekenen.

Jochem de Man Jochem de Man
Erkend Hypotheekadviseur
Bel ons voor een gesprek
078 673 7650

 

Het adviestraject

Het eerste gesprek bij ons is gratis. In dit gesprek vindt een wederzijdse kennismaking plaats.   

Bij dit gesprek is het handig als u in ieder geval de volgende documenten meeneemt:

  • Legitimatiebewijs
  • Salarisstrook of jaarrekeningen van de afgelopen 3 jaren
  • Overzicht van uw spaargeld / eigen middelen
  • Overzicht van afgesloten kredieten / DUO-schuld / of andere overeengekomen leningen

Tijdens het informerend gesprek worden uw wensen en huidige financiele situatie besproken. Hierbij komen ook uw toekomstwensen, zoals bijvoorbeeld een kinderwens of eerder stoppen met werken, maar ook uw hobby’s aan bod.

Op basis van de bovenstaande gegevens kan dan een inschatting worden gemaakt of het huis van uw dromen binnen uw financiele mogelijkheden past.

Als u besluit om u door de De Man Advies / Huis&Hypotheek ’s-Gravendeel te laten begeleiden, ontvangt u van ons een opdrachtbevestiging. Hierin staat opgenomen wat u van ons kunt verwachten, wat wij van u verwachten en ons tarief. U vindt hier onze tarieven.

Nadat u ons de opdracht heeft gegeven tot hypotheekadvies -en bemiddeling, maken wij voor u een digitale omgeving aan. In deze omgeving vindt u al uw hypotheekgegevens -en documenten. In deze digitale omgeving kunt u de benodigde gegevens heel gemakkelijk uploaden. Op deze manier heeft u alle hypotheekgegevens overzichtelijk en veilig bij elkaar.

Indien u liever geen digitale hypotheekomgeving wenst, is dit uiteraard ook mogelijk.

 

Op basis van het inventariserend gesprek wordt een klantprofiel opgemaakt. Uit het klantprofiel zal blijken wat uw kennis en deskundigheid is op het gebied van hypotheken, maar ook uw risicobereidheid en uw wensen en doelen. Al deze informatie is van belang voor het opstellen van een passend hypotheekadvies.

In deze fase bespreken we de risico’s die bij een hypotheek aan de orde zijn. Wij zullen ook dieper in gaan op de impact die de hypotheek op uw financiële situatie heeft en zullen wij aan de hand van uw prioriteiten, wensen en toekomstplannen een passende hypotheek adviseren. Daarnaast kunnen wij u vragen om aanvullende gegevens aan te leveren. Denk hierbij aan een werkgeversverklaring, taxatierapport, koopakte, etc. 

Met de verzamelde gegevens hebben wij een passend hypotheekadvies voor u opgesteld. Wij zullen dit in een adviesrapport verwerken. Wij maken dan een vervolgafspraak om onze adviesmotivatie met u te bespreken zodat u een juiste keuze voor uw hypotheek kunt maken.     

Wij zullen hierbij ook aandacht schenken aan uw verzekeringen voor de nieuwe situatie.

Als u een hypotheek heeft gekozen en de hypotheekofferte heeft getekend, sturen wij deze door naar de aanbieder. De  hypotheekofferte en meegstuurde documenten zullen daar voor het eerst beoordeeld worden. Na de beoordeling en accordering stellen wij u op de hoogte van de status van uw  hypotheekaanvraag. De aanbieder maakt de documenten gereed om door te sturen naar de notaris.

Na het ontvangen van de hypotheekstukken van de hypotheekaanbieder zal de notaris de hypotheek- en leveringsakte samen met de nota van afrekening opmaken. Het passeren van de woning (de overdracht) zal op het kantoor van de notaris gebeuren. Vanaf dat moment gaat uw hypotheek lopen en bent u eigenaar van de nieuwe woning.

Naast ons tarief moet u ook rekening houden met de volgende kosten:

  • Hypotheek- en leveringsakte notaris (gemiddeld € 1300,-)
  • Overdrachtsbelasting 2% van de koopprijs
  • Samenlevingsovereenkomst als u niet getrouwd bent (gemiddeld € 500,-)
  • Makelaarskosten (als u uw bestaande koophuis verkoopt)
  • Taxatierapport (Gemiddeld € 400,- tot € 500,- afhankelijk van de grootte van het huis)

Wij houden u op de hoogte van de relevante wijzigingen die betrekking hebben op uw hypotheek. Voor de administratie en het beheer van uw hypotheek rekenen wij een standaardvergoeding voor het Seef Beheer abonnement. Op onze Seef pagina kunt u lezen wat dit abonnement precies inhoud.

U kunt ook door ons een Financiele Foto laten maken. Zo krijgt u een totaaloverzicht van uw financiele situatie, inclusief uw hypotheek.

Daarom kiest u voor ons
Persoonlijke service en contact
Jarenlang ervaring
Uw lokale partner en klankbord
Independer
Independer

8.7

U kunt ons nu beoordelen op Independer!

Nieuws
14-08-2017

Donderdagavond moedigen wij alle deelnemers van de Seuterloop aan en zijn wij gesloten. Overdag zijn wij gewoon geopend. Succes allemaal!

11-08-2017
Man

Bent u overgestapt naar RegioBank? Dan wilt u natuurlijk graag uw bestaande adresboek meenemen. En uw inkomsten en automatische incasso’s overzetten naar uw nieuwe betaalrekening. De Overstaphulp he...